شولتس: زمان مذاکره برای پایان جنگ اوکراین فرا رسیده است-راهبرد معاصر

شولتس: زمان مذاکره برای پایان جنگ اوکراین فرا رسیده است

صدراعظم آلمان در گفت‌وگویی بر اهمیت مذاکرات درباره تسریع روند صلح در جنگ اوکراین و اهمیت تحقیقات درباره انفجار خط لوله نورد استریم ۲ تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۱ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 08
کد خبر: ۲۵۶۷۱۸

به گزارش راهبرد معاصر، «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان گفت که زمان مذاکرات درباره تسریع پایان دادن به جنگ اوکراین فرا رسیده است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که شولتس در گفتگو با شبکه زد. دی. اف آلمان در این باره بیان کرد: فکر می‌کنم زمان آن فرا رسیده است که درباره انتقال از وضعیت فعلی جنگ به سمت صلح، با سرعتی بیشتر آنچه اکنون شاهدش هستیم، به گفتگو بپردازیم.

صدراعظم آلمان همچنین گفت که عقیده دارد کنفرانس بعدی درباره اوکراین برگزار خواهد شد.

شولتس افزود که او و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اتفاق نظر دارند که روسیه نیز باید در این کنفرانس شرکت کند.

کنفرانس صلح اوکراین که طی ماه‌های گذشته در سوئیس و بدون مشارکت روسیه برگزار شد، بدون در پی داشتن نتایج ملموسی پایان یافت.

این کنفرانس برای بررسی طرح ۱۰ ماده‌ای «فرمول صلح» زلنسکی و به درخواست کی‌یف برگزار شد.

مداخلات نظامی متحدان غربی اوکراین در این جنگ ادامه دارد. مواردی نیز از استفاده از تسلیحات اهدایی غرب به کی‌یف در ضدحمله اخیر اوکراین به کورسک در روسیه مشاهده شده است که این موضوع می‌تواند با گسترش تنش‌ها میان روسیه و غرب، حل‌وفصل سیاسی این مناقشه و رسیدن به صلح را پیچیده‌تر کند.

روسیه گفته است هرگونه مذاکرات صلح با اوکراین در صورتی که کی‌یف تصرفات روسیه را به رسمیت نشناسد، بیهوده خواهد بود.

صدراعظم آلمان در بخش دیگری از گفتگو با این شبکه آلمانی درباره انفجار در خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ گفت: برای من واضح است که این موضوع باید مورد تحقیق قرار بگیرد. خوشحالم که دفتر دادستانی و آژانس‌های امنیتی تا اندازه‌ای که در رسانه‌ها گزارش شده است، پیشروی کرده‌اند.

تقریباً ۲ سال قبل چندین انفجار در دریای بالتیک غوغای جهانی را برانگیخت. مدت کوتاهی بعد مشخص شد که سه شاخه از چهار شاخه خط لوله نورد استریم یک و ۲ که برای گازرسانی از روسیه به آلمان احداث شده بودند، تخریب شده است.

از سوی آلمان تحقیقات تازه‌ای برای کشف عامل این انفجار شکل گرفته و اکنون طبق گزارش روز شنبه پالتیکو، بازرسان آلمانی بر این باورند که مظنون اصلی یک مربی غواصی اوکراینی به نام «ولودیمیر ز.» است که اخیرا در نزدیکی ورشو زندگی می‌کرد. بازرسان او را به انجام این حمله به همراه پنج اوکراینی دیگر متهم کرده‌اند، اما قبل از اینکه بتواند دستگیر شود، مظنون به کشور خود، یعنی اوکراین گریخت.

در همین حین، بازرسان آلمانی لهستان را به مانع تراشی علیه حکم دستگیری و بازرسی اروپایی صادر شده از سوی دادگاه فدرال آلمان در ماه ژوئن متهم کرده‌اند./ ایسنا 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده